Нюанси реєстрації ФОП онлайн

Реєстрацію ФОП можна провести майже повністю онлайн. Процедура онлайн реєстрації ФОП по крокам ідентична звичайній реєстрації, про яку детально можна прочитати тут, окрім того, що ключ ЕЦП потрібно отримати до початку процесу реєстрації. В даній статті хочу торкнутися саме нюансів онлайн реєстрації, які можуть призвести до плачевних результатів.

Пройдемося коротко по основним крокам і розберемося зі всіма нюансами.

1-й крок – подача заяви держреєстратору.  Подати заяву онлайн можна на даному сайті Будинок Юстиції. Для початку потрібно зареєструватися на даному сайті, ввівши дані ключа ЕЦП. Далі переходите в меню «Послуги» обираєте «Державна реєстрація бізнесу та ГО», вкладка «фізичні особи» та вибираєте послугу держреєстрації ФОП. Нюанс № 1: при заповненні форми 10 уважно заповнюйте всі поля. Якщо ви не маєте ідентифікаційного номеру, вам потрібно заповнити паспортні дані, в противному випадку це поле не заповнюється. В полі «Місце реєстрації ФОП» якщо ваша адреса реєстрації м. Київ, то в полі «місто/ область» вказуєте м. Київ, і в рядку «місто/район» також прописуєте м. Київ. Якщо місто має райони, то район міста заповнюється у відповідному рядку. В полі «е-mail» обмежена кількість символів, тому доведеться реєструвати нову адресу електронної скриньки, якщо ваша дійсна адреса занадто довга. Якщо ви припуститесь помилок, то або заяву відхиллять, або в даних вашої реєстрації будуть помилки, які потрібно буде потім виправляти шляхом подачі форми 11 «внесення змін до державної реєстрації». Дана процедура платна крім внесення змін до КВЕДів. Сума адміністративного збору в 2019 році складає 190 грн. Виписку про держреєстрацію ФОП ви отримаєте на електронну пошту, вказану під час реєстрації в Будинку Юстиції.

2-й крок – подача заяви на спрощену систему оподаткування. Подати заяву ви можете відразу з подачею заяви на державну реєстрацію через Будинок Юстиції. Нюанс № 2: Після того, як ви подали заяву на спрощену систему оподаткування онлайн, через 2-3 дні після появи інформації про реєстрацію вас як ФОП на сайті Мінюсту, вам слід перевірити інформацію про реєстрацію вас платником єдиного податку в реєстрі платників ЄП. Для цього в рядку «Податковий номер/серія та номер паспорта» ввести ваш номер ідентифікаційного коду. Якщо інформація відсутня, то потрібно подати заяву в паперовому вигляді. Скоріш за все ви припустилися помилки в заяві на ЄП або відбувся збій в програмі і заяву відхилили. На подачу заяви на застосування ЄП 3-ї групи у вас є 10 календарних днів з дня реєстрації ФОП, а 2-ї групи – до кінця місяця, в якому відбулася реєстрація ФОП. У випадку якщо ви не встигнете подати заяву в строк, перейти на єдиний податок ви зможете лише з нового кварталу. Тому будьте уважними з термінами. І не забутьте перевірити інформацію в реєстрі платників ЄП, щоб не опинитися на загальній системі оподаткування з ПДФО в 18%, ЄСВ в 22% та військовим збором в 1,5% від суми чистого доходу.

3-й крок – подача на реєстрацію книги обліку доходів та запиту на витяг з реєстру платників ЄП. Заяву на реєстрацію книги і саму книгу, на жаль, не можна подати онлайн, потрібно або власноруч, або цінним листом укрпошти, або новою поштою. А от запит на витяг можна подати онлайн через електронний кабінет платника податків в меню «Листування».

«Мінуси» та «плюси» онлайн реєстрації:

1. Документи з реєстрації ФОП ви отримаєте без печатки.

2. Вам не потрібно витрачати час на поїздки до держреєстратора та органи ДФС.

3. Потрібно перевіряти реєстри, щоб впевнитись в тому, що заявки не відхилили.

4. Онлайн реєстрація і подача заяв не завжди коректно працює.