Зміни в законодавстві, які можуть стати реальністю в найближчий час

29-30 серпня 2019р. було подано ряд законопроектів, що стосуються роботи ФОПів, та які таки можуть стати реальністю. Поговоримо про них детальніше.

1. Єдина звітність з ЄСВ та ПДФО (Законопроекти № 1072 та № 1057). Згідно даних законопроектів податкові агенти та платники податків будуть здавати єдину звітність з ЄСВ та ПДФО. Так, ФОПи, які мають найманих працівників, будуть здавати щомісячно податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, та сум утриманого з нього податку, а також сум нарахованого ЄСВ. Тобто щомісячний додаток 4 та щоквартальний звіт за форою 1ДФ об’єднають.

ФОПи на загальній системі подаватимуть річну податкову декларацію, в якій відображатимуть разом з доходами відомості про суми ЄСВ.

ФОПи, платники єдиного податку 1-ї, 2-ї та 3-ї груп відображатимуть в річній декларації платника єдиного податку відомості про суми ЄСВ.

Дана звітність запрацює з 01 липня 2020 року за умови прийняття законопроектів.

2. Єдиний рахунок для сплати податків (законопроект №1051). Буде введено єдину систему сплати податків та зборів, і також ЄСВ через Електронний кабінет платника податків на Єдиний рахунок. Даний рахунок Держказначейство буде відкривати за бажанням платника податків. Виключення лише ПДВ та акцизний збір.

Для сплати податкових зобов’язань або боргу достатньо буде поповнити коштами єдиний рахунок. Інформацію про реквізити єдиного рахунку можна буде побачити в електронному кабінеті.

Поки ще не зрозуміло, як єдиний рахунок буде реалізовано для сплати податків з зарплати, оскільки за банками залишається контроль за їх сплатою (банки не в змозі проконтролювати виплати ПДФО та ЄСВ з єдиного рахунку Казначейства).

Єдиний рахунок планують відкривати з 01 січня 2020 року у випадку схвалення законопроекту.

3. Зміни в Закон про РРО та ПКУ (законопроекти № 1053 та 1073). Дані зміни нібито направлені на детінізацію доходів ФОПів. Виходячи з даних законопроектів не застосовувати РРО зможуть лише платники 1-ї групи єдиного податку. Відразу заспокоїмо: ФОПи, які отримують кошти лише в безготівковій формі, також не повинні застосовувати РРО. Тобто ФОП має отримувати дохід на свій підприємницький рахунок з рахунку контрагента, або через касу банка, або шляхом поповнення рахунку ФОП через платіжну систему Ibox.

ФОПи ж, які отримують дохід в тому числі готівкою, за допомогою застосування платіжних карток, жетонів, платіжних чеків, та сума якого перевищує 1,0 млн. грн., мають застосовувати РРО. Послаблення в 1,0 млн грн не буде діяти по відношенню платників єдиного податку, які здійснюють:

  • Реалізацію товарів (надання послуг) через мережу Інтернет;
  • Реалізацію технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному обслуговуванню;
  • Реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення й надання платних послуг в сфері охорони здоров’я;
  • Реалізацію дорогоцінних металів та виробів з них;
  • Реалізацію бувших у використанні товарів;
  • Діяльність з забезпечення стравами та напоями(в т.ч. діяльність ресторанів);
  • Діяльність туристичних агентств, туристичних операторів, надання інших послуг бронювання та пов’язану з цим діяльність;
  • Діяльність готелів та подібних засобів тимчасового розміщення;
  • Реалізацію деталей та приладдя для автотранспортних засобів, перелік яких затверджується КМУ.

Якщо дані законопроекти будуть прийняті, вони вступлять в силу через 6 місяців з дня опублікування.

4. Відтермінування штрафів для «єврономерів» до 22 листопада 2019р. (законопроект № 1030).

5. Зміна штрафів (законопроект № 1210). Даним законопроектом внесені зміни в норми, які встановлюють відповідальність за окремі податкові правопорушення, а саме:

  • Збільшиться відповідальність податкових агентів за порушення порядку надання податкового розрахунку за формою 1ДФ, а також диференціюють розміри відповідальності за несплату податків в залежності від форми провини. Так, неподання, несвоєчасне подання, або подання з помилками звіту 1ДФ буде загрожувати штрафом в 2040грн (наразі 510грн), повторне порушення – 4080 грн. (наразі 1020грн).
  • Розмір штрафу за несвоєчасну сплату податків, в т.ч. єдиного податку, буде складати: 5% (нині 10%) – при умові затримки до 30 календарних днів; 10% (нині 20%) – більше 30 днів.
  • В той же час, дії які скоєні умисно, будуть загрожувати штрафом в розмірі 25% від суми несплаченого вчасно грошового зобов’язання. Якщо умисна несплата податкових зобов’язань буде здійснена повторно протягом 1095 кал. днів, або призведе до  прострочення сплати грошового зобов’язання на термін більше ніж 90 кал.днів або до ненадходження грошових зобов’язань, які перевищують 1000 мінімальних зарплат, штраф складатиме 50% від суми несплаченого (невчасно сплаченого) грошового зобов’язання.

Які з цих законопроектів будуть прийняті, – покаже час. Слідкуйте за нашими новинами!