Коли можна буде викинути книгу доходів?
Ви теж досі не можете повірити, що книгу доходів скасували? Невже нарешті не потрібно буде витрачати купу часу і перейматися штрафами?
Ведення книги доходу – це те, що завжди дуже дратувало ФОПів, і тому природньо, що всі підприємці з радістю сприйняли новину про її скасування.
Нагадаємо, 8 серпня набув чинності ЗУ № 786, який скасовує обов’язкову норму ведення книги ФОП 1-3-ї груп ЄП без ПДВ. Але ця норма почне діяти тільки з 1 січня 2021 року.
Тож ми вирішили розповісти, хто зможе назавжди забути про Книгу доходів з наступного року, а хто ні, і як надалі потрібно буде вести облік для підприємців різних груп.
Навіщо взагалі потрібна книга обліку доходів?
Спрощена система оподаткування передбачає і спрощене ведення обліку. ФОП першої, другої і третьої групи без ПДВ ведуть тільки облік доходів і зобов’язані записувати виручку в книгу обліку доходів. Далі, вони повинні переносити ці дані в декларацію по єдиному податку.
Згідно Порядку № 579, підприємець на свій розсуд вибирає, як вести книгу обліку доходів: на папері або в електронному вигляді. Раніше за фактом доступний був лише паперовий варіант.
При цьому, перед заповненням обов’язково потрібно зареєструвати її в податковій. Реєстрація книги доходів безкоштовна, але займає кілька днів.
Що зміниться після прийняття нового закону?
Відповідаючи на питання про подальшу роботу ФОПів, можемо сказати, що нічого суттєво не зміниться. Як і раніше, ФОПи вестимуть облік, просто він буде в електронному вигляді, і можливо, стане навіть більш автоматизований (щоб менше забивати інформації вручну). Ніяких додаткових форм або документів не повинно бути.
Деякі ФОП першої, другої і третьої групи (які не платять ПДВ) і зовсім не повинні будуть заповнювати книгу доходів. Але за власною ініціативою, якщо дуже хочеться, звичайно ж, можна – в паперовому або електронному вигляді. Проблеми виникнуть в тому випадку, якщо платник податків сам зголоситься вести книгу, а потім не виконає свою обіцянку.
Все те, що ви зазвичай отримували по паперовій пошті (повідомлення про податковий борг або переплати, виписки з реєстрів та інші документи), буде відображатися безпосередньо в електронному кабінеті. Там само будуть автоматично дублюватися і всі документи, отримані податковими органами від ФОП.
Хочемо зазначити, що останнім часом прийнято багато новацій, які мають полегшити життя підприємцям. Ми також прагнемо зробити наш сервіс максимально комфортним, впроваджуючи автоматичний документообіг і працюючи з клієнтами виключно в онлайн режимі.
Наші послуги дозволяють істотно заощадити час і витрати IT-підприємця на бухгалтерію. З переліком наших послуг ви можете ознайомитися тут.
А щоб у програмістів в принципі не виникало проблем з податковим обліком, можемо порадити наступне:
- ведіть і зберігайте всю первинну документацію правильно (договори, інвойси та акти).
- як тільки стане зрозуміло, як відтепер потрібно вести книгу онлайн, ми вам про це розповімо, і ви зможете продовжити працювати з нею в онлайн форматі.
Якщо виникають питання, пишіть нам. Ми завжди раді вас проконсультувати.
Наталя Юдіна